Agrolin, wat doet je nou precies?

Vaak wordt de vraag gesteld, wat doe jij voor werk?  Of dan hoor ik; “Oh, doe jij dat ook joh?”. Nou, dit is dus wat ik doe…

Agrolin draagt zorg voor managementsystemen, van A tot Z en alles wat daarbij komt kijken. De expertise ligt in de groen, grond & infra sector, waarbij managementsystemen als VCA, ISO, VKL, Groenkeur, CO2 prestatieladder, PSO ladder en de veiligheidsladder met zeer grote regelmaat aan de orde komen.

Een goede basis voor het opzetten en onderhouden van een managementsysteem is een handboek, waarin de processen binnen het bedrijf zijn beschreven. Het handboek wordt op maat gemaakt voor de klant, waarin de klant en zijn / haar bedrijf centraal staan. De bedrijfsvoering wordt niet wordt aangepast aan het handboek, maar het handboek wordt aangepast aan de bedrijfsvoering. Zo worden de gewenste normen op een gemakkelijke manier geïntegreerd binnen het bedrijf en kunnen de normen vertaald worden naar voor de klant haalbare doelstellingen.

Om een managementsysteem te integreren in het bedrijf zijn vaak vervolgstappen nodig. Wet- en regelgeving en normen omschrijven de verplichtingen waaraan het bedrijf moet voldoen om de gewenste certificering te behalen. Dit zijn onder andere gekwalificeerd personeel, gekeurde machines en installaties, een Risico Inventarisatie & Evaluatie, bedrijfshulpverlening, toolboxmeeting, etcetera.

Agrolin draagt zorg voor alle aspecten die nodig zijn om bedrijven hun core business te laten uitvoeren, terwijl ze voldoen aan de wet- en regelgeving en de gewenste normen.

Door te luisteren naar de wensen en eisen van de klant, kan een passend, op maat gemaakt begeleidingstraject worden uitgestippeld. De klant bepaald hierbij wat hij / zij eventueel zelf wil doen. Als er bijvoorbeeld een opleidingscoördinator aanwezig is binnen het bedrijf, kunnen met enkele tips al vervolgtrajecten worden uitgezet. Het is namelijk zonde om expertise binnen een bedrijf niet optimaal te benutten.

Uiteindelijk biedt Agrolin een betaalbare service, omdat de klant bepaald hoe ver deze service gaat. Door maandelijks het aantal gewerkte uren te factureren, blijft het voor de klant overzichtelijk.

discussion-1874792_640

Agrolin gaat nog net een stapje verder als het gemiddelde adviesbureau. Vaak blijkt dat ondernemers niet overal aan toe komen. Persoonlijke assistentie is daarbij de oplossing. Een plan van aanpak schrijven, aanbestedingsdocumenten verzorgen, een personeelsuitje  of toolboxmeeting organiseren, een training geven op gebied van veiligheid, het doen van de administratie, noem maar op. Alles is mogelijk!

 

Een greep uit de overige werkzaamheden bij vaste klanten;

  • Jaarlijkse trainingsdag verzorgen
  • Vervangen van administratief medewerkster tijdens zwangerschapsverlof
  • Aanvragen digitaal veiligheidspaspoort voor compleet personeelsbestand
  • Bedrijfspresentatie maken inclusief folder en nieuwe visitekaartjes
  • Open dag organiseren
  • Veilig Omgaan met Opvallend Landbouwverkeer project organiseren voor basisscholen
  • Vergunningaanvraag voor nieuw bedrijfspand

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.

Create a website or blog at WordPress.com

Omhoog ↑

%d bloggers liken dit: